Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, October 14, 2008

bermulanyer.......

hi.....sumer....


ok bermulanyer kisah minat nak jd make-up artist nih....sejak raya 2006....masa tuh gi open house sana sini....then sampai umah kakak bf aku ade la sorg "lelaki lembut" nih kawan kpd kakak bf aku.....suare die still sama....hidung dah tambah tulang bg mancung....bibir dah angelina jolie....cun la...diorg nih kalau nak jd perempuan sanggup berhabis duit kann??...nama pun dah tukar micheal....then aku pun sembang2 tanya die keje ape.....yerlah dlm otak aku ni fikir mcm mana la diorg gi keje....keje ape yg sesuai...kann??....then die ckp die make-up artist sambilan.....keje tetap kat saloon......biler pikir2 ok gak kan....


haaa...dtg la mcm2 idea yg leh menambahkan poket aku....lg pun untuk make-up majlis ape2 pun kebanykan hari minggu..dah tentu2 aku cuti....lg2 aku keje ngan family kan......so mungkin senang la kalau nak cuti tibe2 kalau ade customer kannn.....hehehe.....cuti lg bnyk dr keje.....adik beradik mana boleh berkire....hehe...."ampun yer abg2 ku.....semoga syarikat kite murah rezeki dan bahagi sama rata..hahaha".......

lg pun dr dulu mmg aku minat bende2 nih.....make-up......rambut....jenis2 ni mmg aku minat la...jd org kata kalau dah minat kene la usaha br la menjd kan......then bincang and tanya pendapat mama....mama kata "ikut diyana la....kalau nak belajar tuh bior betul2"....aku pun on je la kan...kene la mintak restu...mana leh main bedal je.....


sblm2 tu aku mmg selalu beli brg2 make-up sikit kat MAC....then baik la ngan amoi ni....JOANNE nama die...pastu call die tanya die dulu belajar kat mana...then kos belajar die bnyk mana....die kata mahal....then die bg aku nombor ade regular customer die yg ade butik pengantin....kak mas nama die......


aku pun call kak mas tanya butik die kat mana....ade buat class make-up atau tak....kos berapa....mcm2 la aku tanya.....kak mas tu pun ade ckp kalau nak make-up untuk pengantin biar la belajar dgn melayu sbb dah tentu2 die mmg ajar make-up style melayu....kang belajar ngan cina kang jd mak-up wayang cina lak kan......bile pikir2 dgn kos sumer.....dan sijil pun dpt....rasa tak rugi kan belajar.....


Dr situ la sumer nyer terjd......pengetahuan dr tak tau ape2 dah boleh buat bisnes sendiri dah......dan masih terus belajar dan belajar......make-up ni kene selalu update......style,teknik make-up,brg2 br.....mcm2 la....belajar dr majalah......


nanti akan ku ceritekan langkah pertama yg aku belajar hingga seterusnyer.....sambil2 tuh korg pun secara tak langsung belajar cara2 make-up jugak......yer murid2 ku sudi untuk belajar...hahaha....jd cikgu lak aku dlm nih.......ilmu kene la dikongsi......kann.......ok lepas ni siapkan buku dan pen yer......

No comments: